Marketologia
portfolio on lcd

Zbadane persony:

Strona landing page:

Dostosowanie do persony "Zofia"

Dobrze widoczne numery telefonów, ponieważ wiele osób kupowało przez telefon.

Stosowanie dużych i kontrastowych fontów.

Projekt zmiany formularza zakupu

1. Stara wersja formularza i problemy

old form

Problemy do rozwiązania:

  1. Klient nie miał możliwości wpisania numeru NIP.
  2. Użytkownicy nie wiedzieli, że po wpisaniu nazwy firmy automatycznie otrzymają fakturę – dlatego prosili o fakturę w “Uwagach do zamówienia”
  3. Klient nie miał możliwości założenia konta przy składaniu zamówienia

     

2. Pierwsze mockupy do testów

3. Hipotezy do sprawdzenia:

 

HipotezaWynik badania
Nazwy wpisane w polu, które znikają po rozpoczęciu wpisywania są intuicyjnePo przeniesieniu nazw do środka pola użytkownicy dłużej spędzali na stronie formularza.
Hipoteza była nieprawdziwa
Podział wpisywanych danych na Dane osobowe i Adres zmniejszy objętość formularza i przyspieszy jego wypełnienieNiestety podział formularza na dwie grupy spowolnił wypełnianie. Moi użytkownicy musieli przeczytać więcej tekstu i więcej myśleć przy wypełnianiu gdy formularz był podzielony. Zaprojektowanie formularza jako jedną dłuższą listę wydłużyło formularz ale użytkownicy szybciej go wypełniali, ponieważ cały formularz był wtedy jednolity (każdy użytkownik musiał wypełnić wszystkie pola, podział nie był więc tak potrzebny)

Sklep Internetowy: