Klątwa wiedzy może zniszczyć Twój marketing. Jak sobie z nią poradzić.
Na uniwersytecie Stanford przeprowadzono badanie, które wyjaśniło ciekawą zależność naszego mózgu. Badanych podzielono na 2 grupy: "stukających" oraz "słuchających". Stukający otrzymali listę, która zawierała 8 popularnych melodii i piosenek, np. …
W pewnym domu panował zwyczaj, że przed włożeniem kurczaka do piekarnika zawsze odkrajano jego boki. Pewnego dnia przyjezdny gość zapytał dlaczego pozbywają się tych boków – przecież to pyszne, jadalne części? Kucharz wtedy odpowiedział, że jego mama tak robiła i …
Jakie kolory zapamiętamy lepiej?
"Mężczyźni to daltoniści" - dlaczego to bzdura?
Lepiej używać jaskrawych czy stonowanych kolorów?
Jak używać kolorów, aby pomóc mózgowi klienta zapamiętać logo (lub inną grafikę)?
Odpowiedzi na te pytania już w tekście poniżej.
Mężczyźni to (jednak) nie …
Świat dzieli się na tych co mają rację i tych co mają pieniądze. Na tych co jedzą nutelle łyżeczką i tych co, by chcieli jeść nutelle łyżeczką. Na tych co piją pepsi-cole i na tych co piją coca-cole. Jeden z …
Rozwiąż taką zagadkę:
Kij baseballowy i piłka kosztują 110 złotych.
Kij jest o sto złotych droższy niż piłka.
Ile kosztuje piłka?
Do głowy przychodzi nam szybka odpowiedź: 100 zł kij i 10 zł piłka. Niestety... ta odpowiedź jest błędna.
Teraz dopiero uruchamia się Twoja świadoma …